Cele 8 principii ale excelenței
1. Orientarea spre acțiune – Ar putea exista, măcar pentru echipa mea, o modalitate de măsurare a deschiderii spre acțiune și câteva sisteme de stimulente astfel încât să îi încurajez? Cum aș putea să „inventez” mici experiențe (mai mult sau mai puțin) zilnice, astfel încât să cresc încrederea, interesul și implicarea prin acțiune? Cum aș putea să îi încurajez să fie mai vizibili? Cum aș putea să pun în practică „management by wandering around”?
2. Apropierea față de client – Cum aș putea fi eu mai aproape de client în fiecare zi? Dacă ar fi să pun în practică în fiecare săptămână ceva care să ne apropie și să ne fidelizeze clienții ce ar putea fi și pe cine aș mai implica? Din ce motiv, totuși, este atât de important clientul pentru mine, chiar dacă legătura mea cu el este foarte mică sau chiar inexistentă? În ce alt mod aș mai putea cere feedback de la client?
3. Autonomie și spirit întreprinzător – Îi incurajez pe ceilalți să se implice în proiecte „riscante”? Eu personal tolerez eșecul? Dar compania? Sunt încurajați inovatorii, cei care vin cu idei trăsnite? Cum aș putea face eu asta, chiar dacă în companie este o practică mai puțin uzuală? Am posibilitatea să formez o echipă mică pe care să o implic într-un proiect „trăsnit”, însă cu un impact major, în cazul în care va funcționa?
4. Productivitate prin oameni – Sunt tratat cu respect? Îi tratez pe ceilalți cu același respect? Există entuziasm și încredere printre oamenii mei? Cum aș putea să împletesc mai bine task-urile zilnice și bucuria lucrului făcut din inimă? Cum aș putea să îmi păstrez echipa unită și „umană”?
5. Management orientat spre valori – Sunt valorile și misiunea companiei cu adevărat cunoscute de către echipa mea? Are fiecare o reprezentare corectă? Cum aș putea face în așa fel încât valorile fiecăruia să poată fi aduse în discuție într-o comunicare directă? Cum aș putea să le împletesc cu adevărat? Aș putea integra un sistem de credințe puternic, pozitiv prin diverse exemple ale oamenilor de valoare din companie? Sunt eu cu adevărat un model pentru echipa mea? Sunt toți managerii modele în această companie? Ce am putea schimba din acest punct de vedere?
6. Păstrarea domeniului de activitate – Organizația noastră face exact ceea ce știe mai bine să facă? Dar echipa mea? Eu fac exact ceea ce știu mai bine? Creștem în mod natural? Suntem fiecare la locul potrivit?
7. Structură simplă, conducere restrânsă – Suntem o organizație sănătoasă sau un colos cu picioare de lut? Știe fiecare ce are de făcut? Există prea multă birocrație? Dacă dă, cum aș putea schimba acest lucru, astfel încât împreună cu echipa mea să fim mult mai eficienți? Știu care sunt talentele din echipa mea? Le-am „scos în față”?
8. Structura simultan îngustă și largă – Știu care este strategia companiei? Există un control financiar strict la mine în departament? Există în același timp și descentralizare, autonomie? Cum aș putea să le împletesc mai bine?
Sunt sigură că și doar încercând să găsiți soluții măcar pentru una dintre întrebările de la fiecare atribut de mai sus ați și pășit pe drumul excelenței, un drum care vă va conduce mai departe decât ați fi crezut vreodată că veți putea ajunge! De ce? Pentru că veți avea alături o echipă adevărată, „umană”, care vă va urma necondiționat, pentru că simte și știe că doar împreună puteți crește!
Dana Burghel – Work–Life Balance Coach
Oblio Learning – authentically different