Faceţi SEO, dar nu uitaţi de social media
Mulţi manageri nu înţeleg social media şi consideră că aceste platforme sunt doar o joacă, iar acest lucru nu este în avantajul lor, a spus Neal Shaeffer. Americanul, care se află între primii cinci social sales influenceri şi printre primii 50 cei mai puternici social media influenceri în topul alcătuit de Forbes, îi sfătuieşte pe români să continue să facă SEO, dar să înţeleagă că reţelele de socializare sunt folosite de din ce în ce mai mulţi oameni. În plus, aceştia ar trebui să se gândească la faptul că marketingul pe reţelele de socializare este fie gratuit, fie foarte ieftin (excluzând desigur, resursa umană necesară).
Strategia de social media
Crezi că nu ai nicio problemă şi că eşti foarte prezent în social media doar pentru că postezi de multe ori pe Facebook? Ei bine, ar trebui să te gândeşti în mod serios şi la celalte reţele de socializare active.
Utilizatorii de Facebook vor avea o medie de vârstă de peste 35 de ani. Aşa că, dacă vrei să ataci şi segmentul tinerilor, ar trebui să fii mai prezent pe Instagram sau Snapchat. Iar dacă în publicul tău ţintă sunt femeile, ar trebui să fii mai activ pe Pinterest. Nu uita nici de LinkedIn, dacă te adresezi unui public cu studii superioare şi venituri mari şi nici de Google+, care, deşi mulţi i-au cântat veşnica pomenire, este un totuşi un produs al Google. Iar dacă a venit vorba de Google, nu uitaţi de filmele postate pe YouTube.
De câte ori pe zi postezi pe reţelele de socializare, ce postezi, când postezi, ce promovezi. Neal Shaeffer spune că, la aceste întrebări îţi vor răspunde doar insight-urile. Pentru că fiecare companie are un public al ei, care se comportă în mod diferit. La fel de util este şi să studiezi cum se comportă în social media concurenţa. Ce postări sunt cele mai vizualizate şi care au cel mai mare engagement?
Cât de mult se implică angajaţii unei companii în social media?
Încearcă să te ajuţi de angajaţii companiei tale, pentru a distribui conţinutul. De asemenea, poţi folosi angajaţii şi pentru a scrie postări pe LinkedIn, pentru a face mai cunoscută compania ta.
Iar dacă vorbim despre conţinut creat de angajaţii companiei, nu uita de blog. Acesta ar trebui să fie integrat în site, nu extern, iar la el pot contribui angajaţii companiei, dar şi oameni din exterior, pe care îi poţi plăti ca să scrie materiale utile, astfel încât să apari în mai multe căutări pe internet.
Poţi posta un singur conţinut sub mai multe forme: audio, text, fotografii sau video. Da, funcţionează titlurile scurte, cele care conțin o întrebare sau cifre. Ideea este să ţii oamenii lângă tine şi să le apari în notificări.
Fă-ţi un calendar al postărilor de pe toate reţelele de socializare şi încearcă să foloseşti conţinutul adaptat fiecăreia. Ideal este să foloseşti un singur plug-in pentru a distribui tot conţinutul de pe site-ul tău.
Nu uita că reţelele de socializare au fost create pentru oameni, nu pentru companii. De aceea nu ar trebui să te aştepţi să faci vânzări mari via social media, ci să câştigi awareness. Desigur, profitul poate apărea indirect, prin distribuirearea de conţinut şi notorietatea pe care o capătă firma, a mai spus Neal Shaeffer la conferinţa Maximizing Your Social Media de la Bucureşti.