Plus valoarea angajaților practici
În paragraful de mai sus, descrierea îi poate aparține chiar colegului tău de birou, angajatului tău, omului tău de încredere. De aceea, pentru ei, pentru angajații care “doboară toate popicele la fiecare aruncare”, acest articol reprezintă un tribut și totodată o descriere despre cum trebuie tratat, motivat și organizat un John McClane prins în exploziile neprevăzute din câmpul muncii.
Grenadele și petardele fac echipa foarte bună. Și asta deoarece anumite companii aruncă “petarde” ce sunt percepute ca “grenade” de concurență, clienți, furnizori etc. Marketingul din zilele noastre (retail, business, telecomunicații în principal) reprezintă petarde sub formă de grenadă. Atenția este îndreptată din ce în ce mai mult spre formă, și nu spre conținut, situație de care profită anumiți “magicieni” din câmpul muncii. Ușor, ușor, totul devine “soft skills”, fără pic de substanță însă. Un angajat practic simte însă mereu mișcările și jocurile mai puțin plăcute din piața muncii, mai ales dacă lucrează în domeniul vânzărilor sau achizițiilor. De aceea este vital pentru orice companie care vrea să lucreze corect, eficient, rapid să-și asigure echipa de oameni practici. Cu ajutorul unor asemenea persoane continuitatea sau prosperitatea financiară a unei societăți comerciale poate fi consolidată.
O companie care dorește angajați practici, ci nu soft sau updated 2.0, trebuie să respecte următoarele etape:
1. Identificarea angajatului practic: Nu-i place să stea foarte mult în sedințe sau chiar dacă stă își ia câteva notițe și începe să creioneze pe foaie un plan de acțiune pe care îl propune celorlalți; Lucrează bine cu cifrele, calculează rapid, capacitate foarte bună de a estima costurile unei campanii, unei licitații, unui produs, unui serviciu atât ca timp, cât și ca bani; Este energic, vorbește destul de mult la telefon, se pliază pe comportamentul interlocutorului; Deși guraliv, caută soluții pe moment alături de coleg, furnizor, client, șef; Intră în detalii doar când este cazul; Nu se uită la ceas din oră în oră; Îi place că trece timpul, îi place să lucreze în ritm alert; Nu îi pare rău dacă stă peste program; comunică fluent și rapid; cunoaște cel puțin o limbă străină; Este atras de munca de teren și nu se îndepărtează nici de activitățile de birou; are mereu situația centralizată la zi legată de costurile activităților sale, câștigurile ș.a.m.d.
2. După ce a fost identificat angajatul pragmatic, acesta trebuie tratat (de îndată ce a fost integrat în companie sau de îndată ce a început să devină pragmatic) în aceeași manieră cu stilul său de lucru. Și anume, să i se ofere obiective clare, concrete, care se remarcă prin: expozițiune, intrigă, desfășurarea acțiunii, punctul culminant și deznodământ. În traducere, un angajat pragmatic va prefera să organizeze activități, să execute responsabilități ce presupun stabilirea unui buget, identificarea celor mai buni furnizori atât ca preț, cât și din punct de vedere al calității, să realizeze ghiduri, să clarifice o situație, să descrie, să vândă un obiect, un serviciu, să centralizeze informații, să identifice licitații și să alcătuiască dosare pentru acestea, să coordoneze un eveniment, să rezolve problemele apărute etc.
3. Motivarea angajatului – Recunoașterea meritelor, respectarea promisiunilor legate de bonusuri, o discuție individuală între șef și angajat reprezintă unele dintre metodele prin care angajatul “erou” poate fi motivat.
4. Organizarea angajatului practic – În lupta dintre “bine și rău”, personajul principal mai pierde uneori teren din cauza dezorganizării sau teribilismului. De aceea, relaxarea/detensionarea și calmitatea fac echipă bună în momentul când oboseala, obiectivele încărcate și situațiile neașteptate par să nu se mai oprească. Frank Dux (Bloodsport) ne-a demonstrat că se poate lupta chiar când adversarul încearcă să ne arunce “praf în ochi”. Așadar, indiferent de obiective, responsabilități, urgențe, organizarea este o necesitate. Aceasta face de multe ori diferența în momentul când un client ia o decizie cu privire la ce furnizor să aleagă. Spre exemplu, câți agenți sau chiar directori de vânzări scriu un e-mail dezorganizat, cu spații nejustificate, cuvinte mâncate și link-uri greu accesibile sau agresiv de prezente? Destul de mulți din păcate. Iar clientul simte acest lucru. Simte când un agent trimite un e-mail doar pentru a-l trece la activitatea zilei.
Felicitări angajaților practici! Keep Going sau Yippe-Ki-Yay!
Mihai Silviu Botezatu promovează implicarea activă a tinerilor în societate. Domeniile sale de activitate: Resurse Umane (Recrutare, Consiliere și Administrație) și Vânzări Business 2 Business.
Ai nevoie de ajutor sau vrei și un alt punct de vedere cu privire la o anumită situație? Trimite e-mail pe următoarea adresă: [email protected]