Eficienţă şi controlul costurilor – prioritățile executivilor din industria de media şi divertisment
68% dintre executivii din companiile de media şi divertisment cred că situaţia economică se îmbunătăţeşte, înregistrându-se o creştere semnificativă faţă de procentul înregistrat anul trecut, când doar 26% credeau în această îmbunătăţire. 23% consideră că situaţia economică este stabilă, 4% că se depreciază uşor, iar 5% că este în declin puternic.
Raportul are la bază un sondaj derulat în rândul directorilor executivi din companiile mari de media şi divertisment din întreaga lume şi îşi propune să măsoare încrederea corporativă în perspectivele economice, să identifice tendinţele despre care se discută în consiliile de administraţie şi să ofere o imagine de ansamblu asupra strategiilor de creştere vizate de companii.
În plus faţă de încrederea generală în economia globală, executivii din companiile de media şi divertisment dau dovadă de un nivel ridicat de încredere şi în ceea ce priveşte alte zone, comparativ cu rezultatele studiului de anul trecut. Astfel, 57% dintre executivi sunt încrezători în creşterea forţei de muncă (faţă de 20% în 2012), 52% în creşterea veniturilor corporative (15% în 2012), iar 43% în creşterea disponibilităţii creditării (de la 10% în 2012).
Topul priorităţilor consiliilor de administraţie ale companiilor de media şi divertisment a suferit, de asemenea, câteva modificări. Astfel, 66% dintre executivi declară că, în prezent, pun un accent mai mare pe eficienţă şi controlul costurilor decât cu un an în urmă. Gestionarea riscurilor este în topul priorităţilor pentru 60% dintre companiile analizate, guvernanţa corporativă pentru 57% dintre companii, relaţiile cu investitorii în 53% dintre companii; aspectele de reglementare – în 50%; atragerea şi reţinerea talentelor – în 47%, iar alocarea de capital – în 43% dintre companiile chestionate.
„Pe măsură ce ne apropiem de sfârşitul anului 2013, devine tot mai clar că industria de media şi divertisment este optimistă cu privire la anul care urmează",spune Tom Connolly, EY, Lider Global al departamentului de Asistenţă în Trazacţii, Media & Divertisment .
„Creşterea încrederii companiilor în economia globală, concentrarea acestora pe investiţii în produse şi servicii de bază, precum şi o perspectivă îmbunătăţită asupra tranzacţiilor anticipează potenţiale tranzacţii mai mari şi mai importante în industria de media şi divertisment”, a adăugat Tom Connolly.
Alte rezultate cheie ale studiului:
79% dintre executivii din companiile de media şi divertisment cred că mediul de reglementare încurajează iniţiativele de creştere ale companiilor.
73% se aşteaptă la o creştere în următoarele 12 luni. 62% cred că economia globală va creşte cu 1%-3%; 11% cred că va creşte cu 3%-5%; 20% cred că nu va fi nicio creştere, iar 7% cred că va fi o creştere negativă.
Locurile de muncă din industria de media şi divertisment sunt relativ sigure, cu doar 13% dintre directorii executivi indicând că au de gând să reducă numărul de locuri de muncă. 55% îşi propun să-şi menţină numărul curent de locuri de muncă iar 32% să îl crească.
85% dintre executivi consideră disponibilitatea creditării fie stabilă, fie îmbunătăţită, în comparaţie cu 55% cu un an în urmă.
57% dintre executivi spun că intenţionează să utilizeze un procent mai mare de numerar pentru a finanţa tranzacţii. 25% înclină spre finanţarea pe datorie, iar 18% vor lua în considerare, mai degrabă, finanţarea tranzacţiilor din capitaluri proprii.
După o perioadă de incertitudine, se pare că există o revenire a dinamicii pieţei, cu 53% dintre executivi care declară că se concentrează pe creştere în următoarele 12 luni, în comparaţie cu doar 39% în urmă cu un an. 32% dintre executivi au indicat că reducerea costurilor şi eficienţa operaţională vor fi prioritare pentru ei, iar pentru 13% – menţinerea stabilităţii.
74% dintre executivi se aşteaptă ca volumul de tranzacţii de fuziuni şi achiziţii să se îmbunătăţească în cursul anului viitor, 21% cred că va rămâne la fel, iar 5% spun că va scădea.
25% dintre executivii din companiile de media şi divertisment prevăd efectuarea de achiziţii în cursul anului următor.
Se proiectează un interes mai mare din partea companiilor pentru pieţele emergente în anul următor, cu 43% dintre executivi care declară un interes mărit din partea companiilor lor pentru pieţele emergente.