Alina Velic, HR Executive Director, SAFIR: În recrutare, ne uităm și la disponibilitatea candidaților de a învăța și de a evolua, nu doar la abilitățile tehnice | CEO+HR Roundtable

Pentru grupul SAFIR din județul Vaslui, jucător în industria alimentară locală, cu peste 830 de angajați, una dintre principalele provocări în procesul de recrutare o reprezintă numărul redus de candidați disponibili în regiune.
Într-un astfel de context, diferențierea nu se mai face prin simpla căutare de competențe tehnice: „În cazul oamenilor pe care îi aducem în echipă, căutăm să regăsim și dorința de a învăța și de a evolua.”, spune Alina Velic, HR Executive Director al grupului SAFIR.
Ea a fost unul dintre speakerii evenimentului ”𝗖𝗘𝗢+𝗛𝗥 𝗥𝗼𝘂𝗻𝗱𝘁𝗮𝗯𝗹𝗲 – Cum răspund marii angajatori din Moldova provocărilor aduse de inteligența artificială în 2025”, organizat de Revista CARIERE în luna mai, la Iași, în parteneriat cu SD Worx (Colorful.hr) și cu Zbor Hub.
O provocare care apare după ce ai găsit oamenii potriviți este cum reușești să îi păstrezi. Răspunsul în cazul grupului SAFIR începe cu un pragmatism bine ancorat în realitate: „În domeniul nostru, tichetele de masă rămân pe primul loc. Sunt cele mai apreciate și solicitate beneficii”, explică Alina Velic.
Acestora li se adaugă pachete adaptate nevoilor concrete ale angajaților: o masă caldă, asigurări de sănătate, decontarea transportului și prime de sărbători sau bonusuri de performanță. Pe lângă beneficiile materiale, SAFIR investește și în activități de coeziune și socializare, esențiale pentru o companie care integrează toate generațiile.
O tendință încurajatoare evidențiată de liderul de HR este repatrierea forței de muncă. „În zona Vasluiului, sunt mulți plecați în Germania, unde lucrau tot în abatoare. Încep însă să se întoarcă acasă, iar acest lucru se reflectă într-o creștere a numărului de aplicanți”, a spus Alina Velic.
Adoptarea inteligenței artificiale (AI) în procesele de resurse umane este un subiect de actualitate, iar pentru SAFIR, AI-ul este văzut ca un partener de sprijin, nu ca un înlocuitor.
„Inteligența artificială n-ar trebui să fie un substitut, ci un partener pentru oamenii din HR și pentru toți angajații care doresc să își dezvolte competențele”.
Soluția constă într-un model hibrid: utilizarea platformelor de e-learning și a tehnologiei pentru eficiență, dar fără a renunța la workshopurile unde „interacțiunea umană este esențială”.
Acesta este, în viziunea Alinei Velic, rolul strategic al departamentului de HR: să orchestreze acest mix pentru a cultiva atât abilitățile tehnice, cât și pe cele umane, precum gândirea critică.
Speakerii celei de-a patra ediții a evenimentului 𝗖𝗘𝗢+𝗛𝗥 au fost: Alina Velic, HR Executive Director și George Safir, CEO SAFIR; Andreia Zaharia, Regional HR Director Europe & HR Manager Iași și Dan Tetu, Plant Manager PHINIA România; Raluca Fiterman, CEO și Cătălina Rusu, HR Director Arcadia; Dorina Bălan, HR & Communication Manager și Ștefan Petrea, CEO Electroalfa; Ciprian Chiorean, CEO SDWorx România.
Foto: Alina Velic