Andra Doliș, Optical Investment Group: Trebuie să fim adaptabili și deschiși în a învăța alte roluri sau a dezvolta noi competențe | Best Employer Fest

Digitalizarea joacă un rol cheie în transformarea pieței muncii, influențând profund procesele de formare profesională și adaptarea competențelor angajaților la un mediu aflat într-o continuă transformare, susține Andra Doliș, HRBP & Training Manager la Optical Investment Group, compania care operează rețelele de retail Optiblu, Optiplaza și conceptul premium O51 – The Optic Hub.
„În organizația noastră, digitalizarea s-a accentuat semnificativ în zona de training, fiind nevoiți să ajungem rapid la un număr cât mai mare de colegi. În acest context, platformele de tip multilearning system ne-au fost de mare ajutor”, a spus Andra Doliș în cadrul evenimentului Best Employer Fest, organizat la finalul lunii mai în București de Revista CARIERE în parteneriat cu Macromex, Bucharest Business School, Optical Investment Group, SIAD și Creasoft.
Deși procesul de evaluare a performanței din cadrul companiei este gestionat tot printr-un sistem digital, interacțiunea umană rămâne esențială, oferind un feedback autentic.
„Comunicarea între oameni nu s-a mutat încă în sfera digitală. Punem accent, în procesul de evaluare a performanței, pe menținerea interacțiunii fizice, un prilej excelent pentru a ne oferi feedback reciproc”, a dezvăluit managerul de HR.
Pentru Optical Investment Group, ultimii ani au fost marcați de o dinamică accelerată a dezvoltării, iar punctul culminant al acestei transformări a fost atins în iulie 2024, odată cu semnarea acordului prin care întregul pachet de acțiuni a fost preluat de EssilorLuxottica, lider mondial în designul, producția și distribuția de lentile, rame și ochelari de soare.
Într-o organizație cu o componentă de retail atât de extinsă, nevoia unui liant eficient între operațiunile din „linia întâi” și sediul central a devenit esențială, a spus Andra Doliș.
„Anul acesta, ne-am concentrat intens pe consolidarea rolului de HR Business Partner în cadrul departamentului nostru. Am identificat nevoia de a crea un liant solid între zona de retail – acolo unde apar nevoile reale, în contact direct cu clienții – și funcțiunile suport, asigurând astfel o comunicare eficientă și o aliniere cât mai bună între operațional și strategie”.
Întrebată cum crede că va arata piața muncii în 2025, Andra Doliș rezumă perspectiva într-un singur cuvânt: adaptabilitate. Iar tranziția către grupul EssilorLuxottica nu face decât să întărească această convingere.
„Cred că despre asta va fi vorba în 2025: despre cum reușim să fim adaptabili și deschiși în a învăța alte roluri sau a dezvolta noi competențe. Acesta cred că este trendul”, a concluzinat Andra Doliș.
Foto: Andra Doliș