Ce nu trebuie să faci atunci când îți schimbi locul de muncă
Nu întârzia la birou. Poate unul din lucrurile care displac cel mai mult angajatorilor este ca salariații să întârzie atunci când vin la muncă. Așa că fii atent! Dacă ajungi târziu la birou în prima zi de muncă sau chiar în primele săptămâni atunci vei ”reuși” să faci o impresie proastă. Pentru a fi sigur că ajungi la timp, fă o probă a rutei către noul job înainte să mergi în prima zi de muncă, pentru a ști de cât timp ai nevoie, ne sfătuiesc cei de la Business Insider.
Ia în serios trainingurile. Multe companii le solicită noilor angajați să ia parte la cursuri de orientare și formare profesională înainte de a se prezenta la noul loc de muncă. Deși poate fi tentant să săriți peste aceste sesiuni sau să le tratați cu o ușoară indiferență, nu o faceți! Chiar dacă persoanele de la training nu vă vor fi șefi direcți, ei sunt totuși cu ochii pe voi și ar putea să îl inforneze șeful vostru și pe ceilalți membri ai echipei despre comportamentul avut pe parcursul cursurilor.
Nu aștepta să îți facă altcineva munca. Este de înteles că ai putea avea nevoie de ajutor și de un ghid în primele săptămâni la noul loc de muncă și este normal să îi rogi pe colegi să îți arate cum merg lucrurile. Cu toate acestea, nu te aștepta ca ei să îți îndeplinească sarcinile, mai ales că printr-o astfel de atitudine îți poți face mulți dușmani. Amintește-ți că ai fost angajat pentru că șefii cred în abilitățile tale de a-ți îndeplini atribuțiile.
Nu încerca să schimbi lucrurile. Atunci când ajungi la un nou job vrei să faci o impresie bună și să îi demonstrezi șefului că a făcut cea mai bună alegere angajându-te. Cu toate acestea, fii reținut în a sugera noi politici sau strategii în primele tale săptămâni la locul de muncă, pentru că s-ar putea să nu fie cea mai bună cale de a demonstra că ești un bun coleg.
Fii cinstit. În orice job, există o etapă în care angajatul învață, iar supraveghetorii știu asta. Inevitabil, ți se va cere să faci ceva ce încă tu nu știi. În acest caz, în loc să spui că vei rezolva sarcina respectivă, fii sincer și spune dacă este ceva la care nu te pricepi.
Nu te teme să ceri ajutor. La un job nou, cel mai probabil vei fi dornic să lucrezi și nu să tot pui întrebări. Dar dacă încerci să eviți chiar și întrebările de bază, ai toate șansele să eșuezi. Astfel, în loc să faci o greșeala care să coste compania mulți bani și timp, adresează întrebări despre tot ceea ce vrei să știi.