Trucuri “de eficiență” pentru oamenii ocupați
Lista este foarte utilă pentru a creşte productivitatea pe termen lung atât individual, cât şi la nivelul echipelor.
O categorie foarte importantă este cea a trucurilor de rutină. Primul truc de rutină de pe listă fiind: Spune “nu”! Şefii, clienţii, colegii… toţi îţi vor cere să realizezi lucruri non-stop. Cu cât accepţi mai multe, cu atât devii mai indispensabil. Însă uneori este mai înţelept să refuzi, pentru că aglomerarea cu task-uri poate conduce la o slabă performanţă a muncii tale.
Chiar dacă refuzi ceva, nu trebuie să îţi fie frică! Nu îţi vei strică reputaţia dacă eşti un angajat competent. Pe locul doi: Ia-ţi pauze mai des. Cu toţii cunoaştem următorul sentiment: “sunt prea ocupat că să îmi iau o pauză”. De fapt, pauzele sunt foarte benefice pentru creier. Pauzele te ajută să gândeşti mai clar, să ai mai multă atenţie, şi să scapi de nervozitate sau oboseală. Ia-ţi o pauză la câteva minute şi munca se va realiza cu mai mult spor!
Nu în ultimul rând: 3. Fă-ţi un obicei din trezitul de dimineaţă. Pentru a avea mai multă energie, încearcă un truc: trezeşte-te cu câteva minute înainte de ora obişnuită. Vei crea un obicei, iar tu vei avea mai multă energie pozitivă la muncă!
Mai multe pe risco.ro