Cât de bine își cunosc companiile viitorii angajați
Companiile din România au însă o soluţie într-un serviciu de background screening care, cu acordul candidatului, verifică informaţiile de natură profesională, informaţii referitoare la studii, dar și cele personale disponibile public, precum activitatea în mass-media şi peretele de socializare.
Pentru că urmăreşte ca mediul de afaceri din România să fie unul performant și competitiv, Mindit a decis să atragă atenţia asupra importanţei verificării background-ului candidaţilor fie intern, fie externalizând activitatea. Aceasta pentru că un reprezentant de resurse umane trebuie să cunoască motivele pentru care în CV-ul candidaţilor există discrepanţe între informaţiile precizate şi situaţia adevărată, pentru a îndepărta orice risc au pentru a putea departaja candidaţii.
Un examen pentru managerii de HR
Plecând de la aceste premise, Mindit, prezent la HR Summit, i-a provocat pe reprezentanţii de resurse umane să-și pună intuiţia la încercare printr-un joc în cadrul căruia mai mulţi candidaţi îşi prezentau fragmente din CV. Jucătorii au avut ocazia de a evalua dacă informațiile pe care le prezintă candidații corespund cu situația reală. Peste o treime dintre participanții la eveniment au jucat, dar mai puţin de 10% dintre jucatori au reuşit să răspundă corect la toate întrebările.
„Într-o țară în care promovabilitatea la examenele importante este din ce în ce mai scăzută, în care oamenii se bazează pe faptul că nimeni nu verifică autenticitatea informațiilor oferite de către candidaţi, în care bazele de date publice aproape că nu există, fenomenul diplomelor false este o stare de fapt. Mindit își propune să estompeze aceste manifestări și să atragă atenția asupra necesității unei verificări minuțioase și profesioniste”, spune Irina Arsene, CEO Mindit.
Procesul de background screening presupune, înainte de toate, obținerea acordului scris al candidatului. Informațiile verificate sunt de natură profesională (pozițiile ocupate, nivelul de responsabilitate, motivele întreruperii contractului de muncă, afilierea la diverse organizații profesionale), informații referitoare la studii (confirmarea studiilor, a certificărilor și a training-urilor), dar analizează și informațiile personale disponibile public (activitatea candidatului în media și pe rețelele de socializare).
Verificarea acordă prioritate protejării vieții profesionale sau personale a candidatului. Analizarea situației profesionale curente se face doar în cazul în care acest proces nu prezintă riscuri de încheiere prematură a contractului cu actualul angajator.