Cum să creezi brand awareness în lumea digitală în 3 pași
Adrian Alexandrescu, managing partner al agenției Interactions, afirmă că o companie ar trebui să se axeze pe 3 mari direcții în momentul în care vrea să creeze brand awareness în mediul online: diferențiere, încredere și utilitate/entertainment.
Diferețiere
În prezentarea suținută în cadru conferinței Marketing 360 acesta afirmă că unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie să le facă o companie este să reducă diferența dintre ceea ce face produsul și ceea ce zice advertisingul că face acel produsul. Mai precis, să integrăm într-o singură activitate și promisiunea de brand și livrarea efectivă. De asemenea, ”nu trebuie să încercăm să facem un lucru cu 5% mai bine decât îl face concurența, ci să gândim lateral, pentru că, mai ales cum se întâmplă în ziua de azi când nu sunt suficiente bugete, o batălie pe același front cu o spirală a bugetelor nu o să ajute pe nimeni”, afirmă Adrian Alexandrescu.
Încredere
Pentru a câștiga încrederea clienților, un aspect foarte important îl reprezintă punctualitatea. Reprezentantul Interactions consideră că ”dacă ești un brand care răspunde repede la solicitările clienților, oferi un raspuns uman, nu cu limbaj de lemn”, și îți onorezi promisiunile la minut, atunci vei avea numai de câștigat.
Util și entertaining
Deși e greu să împaci cele două aspecte în același timp și nu de fiecare dată poți fi și distractiv, Adrian Alexandrescu susține că dacă poți oferi un serviciu un pic mai bine, iar acel serviciu este util consumatorului, atunci valoarea ta de brand va crește.
Acesta a oferit și un exemplu în care să ilustreze cele trei direcții: pagina de Facebook a KitKat. Aici, în fiecare zi, la ora 13:55 se postează o știre amuzantă, care este publicată de o persoană desemnată și nu este creată o aplicație în acest sens. Astfel, compania nu își respectă doar motto-ul, oferind un produs care poate fi savurat într-o pauză, ci oferă efectiv o pauză de cinci minute prin intermediul știrii amuzante postate pe pagina de Facebook.