Dan Țețu, directorul general al fabricii PHINIA din Iași: În industria auto, competitivitatea este susținută de calitatea produsului și performanța comercială | CEO+HR Roundtable

În ultimul deceniu, industria auto a traversat una dintre cele mai profunde transformări tehnologice, în care automatizarea și utilizarea roboților au trecut de la statutul de inovație la cel de normă operațională. Astăzi, adevărata schimbare de paradigmă vine odată cu exploatarea inteligentă a datelor.
„În industria auto, competitivitatea se susține pe doi piloni esențiali: calitatea produsului livrat și performanța comercială. Astăzi, analiza operațională, de la productivitate și trasabilitate, până la sisteme poka-yoke implementate pentru prevenirea neconformităților, devine un instrument strategic. Mai mult, procesele din zone precum HR, financiar sau cercetare și dezvoltare beneficiază de soluții digitale care reduc semnificativ consumul de resurse și cresc eficiența, transformând profund modelul operațional al companiilor din domeniu” spune Dan Țețu, directorul general al fabricii PHINIA din Iași.
El a fost unul dintre speakerii din cadrul evenimentului ”𝗖𝗘𝗢+𝗛𝗥 𝗥𝗼𝘂𝗻𝗱𝘁𝗮𝗯𝗹𝗲-Cum răspund marii angajatori din Moldova provocărilor aduse de inteligența artificială în 2025”, organizat de Revista CARIERE în luna mai, la Iași, în parteneriat cu SD Worx (Colorful.hr) și cu Zbor Hub.
Deși automatizarea și robotizarea aduc avantaje clare, implementarea lor necesită investiții semnificative și o adaptare continuă a forței de muncă.
În acest context, PHINIA investește în programe de formare pentru angajați, asigurându-se că aceștia sunt pregătiți să colaboreze cu noile tehnologii. În plus, compania explorează integrarea inteligenței artificiale pentru a optimiza și mai mult procesele, de la predicția cererii până la mentenanța predictivă.
Determinarea oamenilor, atitudinea pe care o au în business, reacția la problemesunt, în viziunea lui Dan Țețu, atuurile cheie ale echipei pe care o coordonează la Iași.
El susține că o reacție promptă în momentul apariției unei situații cu un client sau un furnizor, poate rezolva din start peste jumătate din problemă.
„Capacitatea de a reacționa rapid, atitudinea proactivă și angajamentul pentru îmbunătățire continuă transmit partenerului mesajul clar că suntem implicați, că gestionăm situația cu seriozitate și că suntem „on top of it”. Tocmai această abordare generează încredere și, din perspectiva mea, reprezintă unul dintre elementele care ne diferențiază în piață”, a concluzionat Dan Țețu.
Speakerii celei de-a patra ediții a evenimentului 𝗖𝗘𝗢+𝗛𝗥 au fost: Alina Velic, HR Executive Director și George Safir, CEO SAFIR; Andreia Zaharia, Regional HR Director Europe & HR Manager Iași și Dan Tetu, Plant Manager PHINIA România; Raluca Fiterman, CEO și Cătălina Rusu, HR Director Arcadia; Dorina Bălan, HR & Communication Manager și Ștefan Petrea, CEO Electroalfa; Ciprian Chiorean, CEO și Ioana Dumitru HR Manager, SDWorx România.
Foto: Dan Țețu