Ce scuze jalnice îşi găsesc managerii slabi
Angajaţii mei lucrează mai bine când îi las în pace
Dacă e adevărat, atunci înseamnă cu tu, şefule, eşti problema. Angajaţii valoroşi nu vor şi nici nu au nevoie să li se spună ce trebuie să facă, însă chiar şi lor le place să afle din când în când că fac o treabă bună, le place să audă despre noile direcţii sau despre noua strategie. De fapt, toată lumea are nevoie de puţină atenţie. Dacă vrei să fii un şef bun, atunci asigura-te că intervenţiile tale au un aspect pozitiv asupra oamenilor.
Resimt o presiune incredibilă
Bineînţeles că eşti permanent sub presiune, doar asta înseamnă să fii membru în clubul liderilor. Toţii şefii sunt prinşi între angajaţi, clienţi, concurenţă, furnizori sau fluctuaţii de piaţă. Dacă te simţi copleşit, nu te îndepărta de echipă, ci cheamă-i mai aproape, implică-i mai mult în proiecte şi dă-le responsabilităţi. Pentru că oamenii vor fi dornici să ajute, mai ales dacă vor învăţa lucruri noi şi dacă vor avea ocazia să se facă remarcaţi.
Nu sunt plătit suficient să mă ocup şi de chestia asta
S-ar putea să ai dreptate. Mulţi manageri sunt plătiţi şi recompensaţi sub adevărata lor valoare, dar, cel mai probabil, asta nu se va schimba niciodată. Doar că liderii adevăraţi îşi câştigă recompensele ajutându-şi angajaţii, dezvoltând proiecte, făcând mentorat cu subalternii. Toate astea intră în pachetul de recompense. Dacă nu simţi asta, trebuie să-ţi regândeşti poziţia de lider, altfel nu te vei simţi niciodată împăcat.
Acest proces a fost creat de cineva care nu trebuie să-l şi pună în aplicare
De multe ori e adevărat. De pildă, mulţi specialişti în resurse umane nu au fost niciodată şefi într-un magazin, dar asta nu înseamnă că anumite iniţiative nu merită. S-ar putea ca planurile tale de dezvoltare să nu coincidă în totalitate cu ale lor, dar nu anula toate propunerile. Mai bine munceşte şi asigură-te că planurile tale îi ajută şi pe angajaţii tăi. Şi dacă nu îţi place o anumită direcţie sau politică, nu o ignora, ci luptă-te să îmbunătăţeşti situaţia. Este responsabilitatea fiecărui şef să se asigura că politicile companiei protejază şi promovează interesele angajaţilor în cea mai mare măsură posibilă.
Nu pot să fac faţă cu toate regulile astea
Dacă politica companiei îi împiedică pe angajaţi să-şi facă bine treaba, dacă cultura organizaţională nu se potriveşte întotdeauna cu ţelurile, atunci e datoria ta să îndrepţi acele lucruri. Cu atât mai mult dacă eşti fondatorul. Sarcina ta este să le asiguri angajaţilor traseul liber pentru a face treaba cât mai bine.
Dacă primeşte prea mult credit, e de rău
Uneori poţi avea angajaţi foarte buni, care te pot pune într-un con de umbra. Dar scopul tău este ca angajaţii tăi să te pună într-un con de umbra, pentru că adevăraţii lideri se înconjoară cu talente remarcabile. De fapt, acesta este modalitatea prin care ajung mari lideri. Cu cât ai o echipă mai bună, cu individualităţi de excepţie, cu atât vei arăta mai bine.
N-ar trebui să laud oamenii ca să-şi facă datoria
Ba da, ar trebui. Nu doar că este politicos, dar din punct de vedere al performanţei, lauda întăreşte comportamentul pozitiv şi creşte posibilitatea de a se repeta în viitorul apropiat. E firesc să te aştepţi ca oamenii să-şi facă datoria, dar laudă-i de câte ori e cazul, pentru că asta este treaba ta.
La fel am fost şi eu tratat
Îţi instruieşti angajaţii trecându-i prin foc şi baionete, doar pentru că aşa ai fost şi tu instruit? Ori de câte ori îţi închipui că un anumit lucru a fost suficient de bun pentru tine, e foarte posibil ca exact acel lucru să nu fie deloc bun şi pentru ei. Caută cel mai bun mod să îţi instruieşti şi motivezi oamenii, iar dacă tu ai avut experienţe negative de-a lungul instruirii tale, ar trebui să le foloseşti apropiindu-te de oameni.
Trebuie să petrec ceva timp cu angajaţii, aşa că o să mă duc să vorbesc cu Mihai
E bine să fii cât mai apropiat de angajaţii tăi, chiar la nivel personal. Dar se întâmplă cumva să gravitezi în jurul angajaţilor cu care ai mai multe lucruri în comun? Toţi angajaţii tăi merită atenţia ta în egală măsură. Aşa că pune-le întrebări, găseşte interese comune, chiar dacă aceste interese sunt de fapt doar o încercare de a-i ajuta să îşi atingă scopurile. Când vei face eforturi sincere, oamenii vor realiza asta şi reacţia lor normală va fi să îşi dea mai mult interesul.
Oricum nu mă place, aşa că de ce să-mi pierd vremea
Puţine lucruri sunt mai incomode decât munca alături de angajaţi care, cel puţin în percepţia ta, nu te plac. Trebuie să te duci la ei şi să le vorbeşti, să le spui chiar despre relaţia voastră profesională, care nu merge atât de bine. Şi să-l laşi să vorbească, chiar şi dacă nu îţi place ce auzi. Oricum odată ce vei afla nişte lucruri, vei putea aborda problema diferit. Şi nu uita: e sarcina ta să îmbunătăţeşti relaţiile, pentru că asta aduce şi rezultate bune.