Cum reducem nivelul de stres din organizaţie?
Vă prezint mai jos un articol publicat pe hrmorning.com, al căruit mesaj principal deşi s-ar putea să vă amuze, are doza lui de adevăr:
„Care dintre următoarele personaje credeţi că este mai stresat: Directorul financiar care trebuie să explice board-ului rezultatele trimestriale nu tocmai perfecte? Sau baiatul de la contabilitate care încearcă să aprobe costurile săptămânale de deplasare?
Credeţi sau nu, răspunsul este: „băiatul de la contabilitate”, potrivit unui studiu realizat de Stanford şi Harvard. Cercetătorii au descoperit că liderii de la nivelurile superioare prezintă un nivel de stres mult mai scăzut decât liderii de la etajele ierarhice inferioare sau decât cei care nu au ajuns încă la statutul de lider. O astfel de concluzie anulează ideea că directorii executivi ar manifesta cel mai ridicat nivel de anxietate.
Prin urmare, o bună modalitate de a scăpa de stres este să urcaţi pe scara ierarhică.
Studiul a presupus măsurarea nivelului de cortizol (hormonul stresului) în timp ce subiecţii erau intervievaţi. Eşantionul a fost alcătuit din 213 oficiali guvernamentali, din zona de top şi middle, şi ofiţeri militari, toţi cursanţi la Harvard Business School. Acest eşantion a fost comparat cu un grup de oameni din afara zonei manageriale,cu aceleaşi date demografice legate de sex, vârstă şi etnie.
E bine să fii rege
James Gross, un psiholog de la Stanford, a spus ca prin acest demers au incercat sa raspunda la intrebarea: « pe măsură ce te transformi în lideri sau urci pe scara ierarhică, este adevărat că lucrurile devin mai stresante pentru tine? ». Gross a spus …
Citiţi articolul integral pe hrmanageronline.ro.