Mirela Costiuc, Zentiva: Beneficiile personalizate și programele de dezvoltare definesc viitorul angajaților din industria farma

Industria farma reprezintă, pentru angajați, unul dintre cele mai stabile și dinamice sectoare și le oferă acestora pachete de beneficii personalizate, dincolo de siguranța locului de muncă.
„Angajații din industria farma se încadrează la categoria de angajați privilegiați. Luând în calcul mixul de funcțiuni industriale și comerciale, în paralel cu funcțiunile globale, nevoile angajaților noștri sunt foarte diferite. În acest context, la Zentiva am redefinit metoda clasică de acordare a beneficiilor cu una în care beneficiile sunt personalizate, individualizate”, a spus Mirela Costiuc, Head of P&O Commercial Operation, Zentiva România. Ea a fost unul dintre speakerii evenimentului CEO+HR Roundtable – “Goana după creșterea productivității: în ce investesc liderii bugetul de HR în 2025”, organizat de Revista CARIERE în parteneriat cu 7card by Wellhub la finalul lunii februarie.
Anul trecut, compania a realizat un sondaj pentru a evalua nivelul de implicare al angajaților în ceea ce privește beneficiile oferite. Rezultatele au ghidat strategia companiei pentru 2025: „Ne concentrăm pe beneficiile cele mai apreciate de angajați și ne ajustăm strategia în funcție de ce își doresc ei”, explică Mirela Costiuc.
Printre preferințele angajaților se numără atelierele de dezvoltare și creație, care îmbină beneficiile cu oportunitățile de creștere personală.
Cu peste șase decenii de activitate, Zentiva se mândrește cu diversitatea generațională din echipele sale. „Lucrăm zi de zi cu patru generații, ceea ce face ca nevoile să fie și mai diverse. Oferim beneficii care acoperă diferite categorii și stabilim anual evenimentele pe care ne concentrăm”, a mai spus Mirela Costiuc.
Unul dintre programele emblematice ale companiei este „Fabrica de Bunăstare” și, de anul acesta, Zentiva lansează „Radarul de sănătate”, un proiect axat pe prevenție, care include caravane medicale cu screeninguri, evaluări posturale și sesiuni de terapie. „Angajații decid singuri pentru ce servicii vor să opteze”, subliniază Mirela Costiuc, cu accent pe autonomia oferită fiecărui membru al echipei.
Pe lângă sănătate, well-beingul și activitățile sportive ocupă un loc important. Campionate de fotbal, bowling și chiar pescuit – aflat la a zecea ediție – sunt doar câteva dintre inițiativele care animă viața angajaților. „Campionatul de pescuit e o competiție reală, e greu să te înscrii”, a dezvăluit Mirela Costiuc.
Implicare socială și raportarea CSRD
Responsabilitatea socială reprezintă o altă prioritate pentru Zentiva. „Ne implicăm în campanii de voluntariat și sprijinim comunitățile”, afirmă Mirela Costiuc.
Compania va începe raportarea conform CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive), o obligație nouă legală care impune monitorizarea impactului asupra mediului, resurselor umane și societății. „Este un capitol amplu care necesită mult de muncă, dar ne dăm seama cât de important este impactul practic pe care companiile îl au asupra mediului”, adaugă ea.
Generația Z și ascensiunea către roluri de leadership
Pentru tinerii din Generația Z care își doresc o carieră în industria farmaceutică, drumul către o poziție de management nu este neapărat lung sau plin de obstacole, ci depinde, în mare parte, de ei, susține Mirela Costiuc.
Zentiva pune la dispoziția angajaților numeroase resurse pentru a accelera acest proces: programe de leadership, traininguri pentru first-time managers și cursuri online, astfel că fiecare angajat își poate personaliza traseul de învățare și poate avansa în ritmul său.
„Generația Z își dorește ca lucrurile să se întâmple mai repede, să se întâmple de azi pe mâine. Poate și acesta este motivul pentru care tinerii din GenZ aderă mai ușor la învățarea online și își selectează cursurile și competențele pe care simt nevoia să le dezvolte. Compania are manageri tineri în echipele sale, demonstrând că ascensiunea este posibilă indiferent de experiența anterioară”, explică Mirela Costiuc.
Piața muncii în 2025
Succesul companiilor în 2025 nu va fi dictat doar de strategii de recrutare eficiente, ci mai ales de capacitatea acestora de a-și menține angajații implicați și motivați, subliniază Mirela Costiuc.
„Felul în care implementăm schimbările și modul în care managerii își gestionează echipele vor face diferența. Relațiile interumane și comunicarea rămân elementele de bază”, concluzionează ea.
Speakerii primei ediții a evenimentului 𝗖𝗘𝗢+𝗛𝗥 𝗥𝗼𝘂𝗻𝗱𝘁𝗮𝗯𝗹𝗲 au fost: BOGDAN PLEȘUVESCU, Deputy Chief Executive Officer, și NEVENCA DOCA, HR Senior Executive Human Resources Director, Banca Transilvania; ADINA VIDROIU, HR Director EurA (Romania, Baltics, CIS, Moldova, Ukraine) & Hungaryși BOGDAN PUTINICĂ, General Manager CE EURA (Baltics, CIS, Moldova, Romania, Ukraine), Microsoft; SIMONA COCOȘ, Director General, Zentiva Romania & Moldova și MIRELA COSTIUC, Head of P&O Commercial Operation, Zentiva Romania; MIRELA STERE, HR & Internal Communication Executive și ALBERT DAVIDOGLU, CEO, Macromex; DAN MORARU, Country Lead, 7Card.
Înregistrarea video a evenimentului este disponibilă pe canalul de YouTube al Revistei CARIERE.
CITEȘTE ȘI: Investiți în dezvoltarea angajaților dacă vreți să devină mai productivi cu ajutorul AI
Foto: Revista CARIERE