Studiu: Aproape jumătate dintre angajați s-au gândit să demisioneze din motive etice

Pentru mulți angajați, etica la locul de muncă devine un criteriu cât se poate de relevant în ceea ce privește rămânerea într-o companie. 47% dintre angajații din SUA au declarat că s-au gândit să-și dea demisia pentru că acțiunile angajatorului nu reflectau valorile declarate oficial, potrivit raportului Ethics Fallout, publicat de Resume Now.
Rezultatele sondajului, realizat pe un eșantion de 1.000 de angajați, arată că dezamăgirea față de lipsa de coerență între declarațiile publice ale companiei și realitatea internă este larg răspândită. În plus, 36% dintre respondenți au recunoscut că au tăcut în fața unor comportamente neetice de teamă că și-ar putea pierde locul de muncă, iar 21% au spus că au mințit ca să-și protejeze imaginea sau poziția.
Doar un sfert dintre angajați (26%) ar raporta cu certitudine un șef care se comportă neetic, ceea ce indică un nivel scăzut de încredere în sistemele interne de protecție și raportare.
Ce văd angajații la locul de muncă
Potrivit sursei citate, 43% dintre respondenți au observat favoritisme în promovări sau acordarea de beneficii, iar 21% au asistat la situații în care unii angajați care au vorbit deschis au fost sancționați sau izolați. În plus, 9% consideră că inițiativele de diversitate și incluziune din organizația lor sunt doar de fațadă.
Doar 34% dintre angajați spun că nu au observat niciun comportament problematic în compania în care lucrează.
Teama și conformismul
Raportul evidențiază și o altă față a culturii organizaționale: presiunea conformării. 54% dintre angajați spun că simt nevoia să se „încadreze în tipar” ca să fie acceptați, în vreme ce doar 41% se simt confortabil să ridice probleme etice. În acest context, 44% ar recomanda compania în care lucrează doar „în funcție de echipă”, în timp ce 16% declară clar că nu ar recomanda-o deloc.
CITEȘTE ȘI: Se putea sau nu fără creșterea TVA? Ce spun specialiștii în economie
Foto: ID 20031058 © Jacques Kloppers | Dreamstime.com