De ce echipă fantastică = afacere fantastică?
Într-o dimineață, în toiul ședinței săptămânale, mi-am rugat angajații să numească un motiv de mulțumire pe plan profesional și unul pe plan personal. După ce o bună parte din angajați și-au exprimat mulțumirea, o angajată se uită în ochii mei și îmi spune: Lorand, mulțumesc că nu ești unul dintre șefii care își tratează angajații ca pe niște oi care trebuie doar să aducă cașcavalul. Dincolo de latura amuzantă a replicii ei, stă un adevăr dur: majoritatea antreprenorilor văd în angajații lor niște animale de povară, care trebuie să tragă la jug pentru a aduce profit în firmă. Sper din tot sufletul că nu ești un astfel de anteprenor. Asta ar însemna că angajații tăi sunt epuizați, iar firma pe care o conduci își dă ultima suflare.
Echipă fericită = afacere prosperă
Dacă îți privești angajații ca pe o mașinărie de făcut bani, ei se vor comporta exact ca o mașinărie. Adică vei avea un grup de roboței care, după ce sunt folosiți prea mult, prea des, fără milă și recunoștință vor fi epuizați și îți vor transmite mesajul: battery low. Imaginează-ți cum se comportă o jucărie a cărei baterie este terminată: e anemică, fadă și neinteresantă. Exact așa se comportă și angajații pe care îi exploatezi fără a le oferi ceva care să le „încarce” bateriile în schimb. Cum îi ții „în priză”? Mie îmi place să îmi văd angajații fericiți. Angajații fericiți au un randament cum nu-ți poți imagina. Pentru asta, încerc să aflu cât mai multe despre fiecare dintre ei și despre ce îi face pe ei fericiți. Află ce îi face fericiți pe angajații tăi și asigură-te că îi menții veseli!
Respectă-le timpul liber!
Este o regulă pe care mi-am impus-o încă de când am avut primii angajați: respectă timpul lor liber pentru ca, la rândul lor, să îți respecte afacerea. Angajații care muncesc peste program merg seara, târziu, acasă, frustrați și obosiți că nu au câteva ore pentru a-și aduna energiile. Ai grijă ca echipa ta să distingă clar timpul de muncă de timpul liber. Angajații care reușesc să facă asta sunt echilibrați, și cine nu are nevoie de o echipă echilibrată?
Surprinde-i!
E inevitabil ca zilele de muncă să nu fie încărcate. Angajații buni sunt concentrați în tot acest timp. Fă un exercițiu: într-una din zilele de maximă concentrare alege să îi surprinzi. Fie cu ceva dulce, fie cu câte un mic cadou, orice. După lunile în care au muncit din greu, recompensează-i! Recompensele nu trebuie să fie exclusiv financiare. Laudă angajatul de care ești mulțumit în cadrul ședințelor. Feedback-ul pozitiv oferit la timpul potrivit îți va duce afacerea către succes mai rapid decât ai crede.
Eu mă ghidez după aceste trei metode în relația cu echipa mea și am ajuns să avem rezultate fantastice. Și echipa ta poate să fie fantastică! Ce alegi?
Dacă vrei să afli tehnicile pe care eu le folosesc în afacerea mea şi în afacerile clienţilor mei pentru a-i ajuta să aibă o echipă şi o afacere fantastică, atunci te aştept cu mare drag la Seminarul GRATUIT: „21 de Metode pentru a creşte Afacerea ta”.
În data de 11 Noiembrie voi susţine o ediţie specială a acestui seminar in Bucureşti. Clienţii îmi spun că este cel mai bun seminar de dezvoltare a afacerilor din România. Aşa să fie? Tu decizi! Pentru detalii şi inscrieri: www.coaching4you.ro.