Ciprian Chiorean, CEO, SDWorx România: Viitorul în HR este despre empatie. AI-ul este un partener, dar componenta umană rămâne esențială | CEO+HR Roundtable

Adopția inteligenței artificiale (AI) în mediul de afaceri este un subiect tot mai fierbinte, iar SDWorx România, furnizor de soluții integrate de HR și payroll, abordează această tendință cu o strategie clară și precaută.
„Inteligența artificială este deja o realitate incontestabilă și, oricât am încerca să-i rezistăm, prezența sa în viața profesională va deveni tot mai accentuată. Dacă nu urcăm acum în acest tren al schimbării, riscăm să rămânem în gară. Cu cât amânăm adaptarea, cu atât decalajul va fi mai greu de recuperat.”, spune Ciprian Chiorean, CEO al SDWorx România.
El a fost unul dintre speakerii evenimentului ”𝗖𝗘𝗢+𝗛𝗥 𝗥𝗼𝘂𝗻𝗱𝘁𝗮𝗯𝗹𝗲 – Cum răspund marii angajatori din Moldova provocărilor aduse de inteligența artificială în 2025”, organizat de Revista CARIERE în luna mai, la Iași, în parteneriat cu SD Worx (Colorful.hr) și cu Zbor Hub.
Conform estimărilor actuale, puterea de procesare a inteligenței artificiale se dublează la fiecare 3,3 luni, ceea ce înseamnă că, într-un interval de cinci ani, aceasta ar putea deveni de aproximativ un milion de ori mai performantă decât în prezent.
Impactul este imens, iar prima reacție, specific umană, este rezistența la schimbare. Totuși, CEO-ul SDWorx România consideră că adaptarea și înțelegerea fenomenului AI vor deveni un avantaj competitiv crucial atât pentru angajați, cât și pentru angajatori.
Cum gestionează un lider de piață în software și servicii HR această realitate? Răspunsul este un model de prudență și inovație.
„La SDWorx am implementat un sistem AI dezvoltat intern, complet izolat de mediul extern, care funcționează exclusiv în cadrul infrastructurii noastre. Este esențial să conștientizăm că modul în care interacționăm cu AI, chiar și în contexte aparent private, poate fi similar cu modul în care foloseam rețelele sociale în trecut — doar că, în acest caz, toate informațiile introduse contribuie la procesul de învățare al algoritmului și pot fi reutilizate ulterior. De aceea, este crucial să fim atenți la tipul de date pe care le oferim unui sistem AI, la destinația acestor informații și la modul în care ele ar putea fi accesate sau folosite în viitor.”, a explicat Ciprian Chiorean.
Deși tehnologia avansează într-un ritm amețitor, la SDWorx România, componenta umană nu este doar protejată, ci ridicată la rang de prioritate strategică. Într-o industrie dominată de cifre, gândirea critică este activ încurajată.
„Gândirea critică ajută la prioritizarea eforturilor și permite participarea reală la procesul decizional, bazat pe date concrete.”
În această ecuație, rolul HR-ului devine fundamental, însă nu ca un simplu administrator de sisteme, ci ca un arhitect al culturii organizaționale. Tehnologia este un partener, un instrument de suport care documentează și oferă date în timp real, dar decizia finală și interacțiunea rămân profund umane.
„Pentru mine, viitorul în HR este despre empatie. Dacă nu rămânem empatici, dacă nu înțelegem oamenii, îi vom pierde și nu vom putea performa. Empatia trebuie să vină în primul rând din HR, dar și din felul în care formăm liderii și managementul. În final, AI-ul este un partener, dar componenta umană rămâne esențială.”, a concluzionat Ciprian Chiorean.
Speakerii celei de-a patra ediții a evenimentului 𝗖𝗘𝗢+𝗛𝗥 au fost: Alina Velic, HR Executive Director și George Safir, CEO SAFIR; Andreia Zaharia, Regional HR Director Europe & HR Manager Iași și Dan Tetu, Plant Manager PHINIA România; Raluca Fiterman, CEO și Cătălina Rusu, HR Director Arcadia; Dorina Bălan, HR & Communication Manager și Ștefan Petrea, CEO Electroalfa; Ciprian Chiorean, CEO și Ioana Dumitru HR Manager, SDWorx România.
Foto: Ciprian Chiorean