De ce îi pierzi pe angajaţii buni?
De obicei, există un motiv puternic pentru demisie: nu te mai potriveşti cu echipa, ai primit o oferta mai bună, sau doar din motive personale. Dar ce se întâmplă cu ceilalți angajaţi? Cum îi păstrăm pe cei buni, care aduc rezultate în echipe?
De fapt, există 7 motive pentru care un angajat îşi da demisia:
1. Stagnarea
Oamenii nu vor să fie închişi într-un “mormânt al ignoranţei” şi să facă acelaşi lucru pentru următorii 20-40 de ani. Angajaţii au nevoie să simtă că merg într-o direcţie care îi creşte şi îi formează profesional. Îşi doresc să aspire la ceva! Dacă la jobul actual, nu au cum să avanseze pe o poziţie mai bună, angajaţii ştiu că se vor reorienta spre altceva, Între timp, vor fi destul de plictisiţi şi nefericiţi în aglomerarea de task-uri şi roluri atribuite.
2. Volumul de muncă în exces
Perioadele de lucru intens şi stres sunt inerente oricărui job. Dar există ceva de care trebuie să te temi: sufocarea unui angajat cu un volum de muncă realizabil doar de 2-3 persoane, nu de una singură!
Şi, de obicei, aşa se întâmplă la fiecare job. Oamenii de încredere şi capabili sunt aglomerati cu cât mai multe task-uri, din diferite arii. Dacă sunt mereu încărcaţi cu ceva, iar promovarea, mărirea de salariu întârzie cu lunile şi anii, angajaţii ajung să simtă că se profită de pe urmă lor. Şi cine ar putea să îi învinuiască atunci când sunt obosiţi şi vor să găsească un job unde să le fie apreciat corect numărul de responsabilităţi?
3. Viziuni vagi
Nu există nimic mai frustrant decât un job unde se practică viziunile şi promisiunile la scară largă, dar nu există o traducere exactă în acţiuni măsurabile.
Fără această conexiune, nu există decât vorbăraie. Ce persoană talentată şi-ar dori să îşi epuizeze timpul şi resursele la proiecte care mor după două zile? Oamenii îşi doresc să lucreze pentru ceva care are un scop, nu doar să ucidă ore.
4. Profitul, mai important decât oamenii
Oamenii buni pleacă din companiile unde “rege” este profitul. În urmă, rămân cei apatici, fără opinii, prea obosiţi să lupte pentru un job care să îi satisfacă,
Rezultatul? O companii unde se incuranjeaza performanţă slabă, morală îndoielnică, problemele legate de disciplină şi respect. Desigur, cifrele şi profitul sunt importante în business. Dar o afacere creşte cu oameni alături, iar cei implicaţi sunt curajoşi.şi foarte rari. Un angajator chibzuit ştie că pierderea lor este o lovitură grea pentru business!
5. Lipsa de recunoaştere
Chiar şi cei mai modeşti şi lipsiţi de ego angajaţi îşi doresc să fie apreciaţi pentru un succes la muncă. Este un aspect inerent din natură noastră umană.
Când treci cu vederea performanţă unui angajat, îl demotivezi şi nu profiţi de ocazia de a încuraja muncă făcută bine. Chiar dacă nu ai un buget pentru o mărire de salariu, cuvintele de încurajare pot să fie la fel de importante. Şi în acest caz, oamenii pleacă dacă se simt invizibili şi subapreciati în compania unde lucrează.
6. Lipsa de încredere
Un angajat este mereu atent la felul în care comunici atât cu clienţi, cât şi cu partenerii de afceri. Dacă angajatorul minte, nu îşi respectă promisiunile, nu plăteşte la timp, angajatul se gândeşte că acelaşi tratament îi va fi aplicat şi lui.
7. Ierarhia excesivă
Fiecare loc de muncă are nevoie de structură și leadership, dar o organizaţie condusă cu ameninţări sau frică îi face pe angajaţi nefericiţi. De asemenea, dacă nu îi implici pe cei mai buni angajaţi în brainstorming, nu le dai putere de decizie, şi părerea lor te lasă rece, angajaţii se vor orienta repede spre un job unde să fie apreciaţi.
Mai multe pe risco.ro