Află care sunt principale atitudini ale angajaților români față de muncă
În raport se mai precizează că angajații urmează instrucțiunile managerilor fără a pune întrebări și fără a cere informații suplimentare. Totodată, în rândul forței de muncă din România existăteama de expunere și eșec, eșecul putând fi privit ca un neajuns personal, care pe termen lung poate provoca pierderea încrederii atât la nivel individual, cât și la nivel de grup. „Această atitudine dovedește că România are nevoie de lideri puternici, decizii centralizate, precum și că populația preferă să respecte regulile stabilite de liderii săi”, se mai arată în raport.
În ceea ce privește atitudinea managerilor față de angajați studiul relevă faptul că șefii pot să ia o atitudine oarecum paternalist față de subalterni și pot demonstra o preocupare pentru angajați, care merge dincolo de locul de muncă și probleme strict profesionale.
„Stilul managerial practicat în România este o combinație între un stil de management familiar care subliniază bunăstarea și interesele personale ale angajaților și un stil de management autocratic german în cazul în care interesele onoarea și reputația companiei sunt principalele valori. În general, angajații români preferă tipul de manager care își asumă riscuri și responsabilități și consideră că cei mai buni lideri sunt cei care îi protejează și le oferă avantaje”, precizează consultanții AIMS.
Printre punctele forte ale românilor se numără energia ambiția și dinamismul, potrivit studiului care citează un sondaj realizat de Executive Search TARGET International și Scoala de Afaceri Henley. În România există un mediul de afaceri activ și dinamic, precum și unspirit antreprenorial puternic, iar managerii au tendința de a fi excelenți în vânzări.
În schimb, printre caracteristicile negative se numără o lipsă de organizare eficientă a afacerilor, nerespectarea termenelor, o slabă capacitate de a lucra în echipă și preferința managerilorde a nu lucra într-un mod planificat.