Cum să spui șefului că ești OVERWORKED
Poate vi s-a întâmplat des să trebuiască să faceți mai multe lucruri deodată și să simțiți la un moment dat că nu mai puteți și să vreți să strigați în gura mare că „You have to stop!”. Multe task-uri în același timp te pot da peste cap și ajungi în situația în care spui lucruri fără să vrei, dar care sunt adevărate.
Ce te faci atunci când răbufnești și șeful este în spatele tău? Colegii au dat din mâini, au încercat să îți arate dar…e deja prea târziu. Auzi o voce din spate care spune, „te aștept în birou” și… mergi… și te îndrepți spre birou, cu ochii în podea. Îți trec prin minte tot felul de scenarii… ești speriat și, în același timp, încrezător că vei avea curaj, așa cum îți faci spunându-ți „și dacă vrea să mă dea afară, lasă că îi spun eu tot!”.
De aici începe „strategia”! Nu este mereu ok să îi spui șefului chiar toate nemulțimirile tale… Printre ele se numără nu e vina mea, sunt overworked, nu mai pot, nu e problema mea, asta nu e treaba mea, treaba asta e ușoară, oricine putea să o facă, asta este imposibil…Interpretarea va fi, de cele mai multe ori, alta decât speri tu. Contează de multe ori momentul sau starea de spirit a șefului-dacă e prost dispus din cauza unor indici negativi, te va privi automat, după primele silabe, ca pe un „negativist sabotor”.
Dacă spui că nu mai poți, atunci ești considerat un om care nu știe de fapt ce și cât are de făcut, sau pur și simplu nu are chef de muncă. Nu te gândi că îți va da un concediu de odihnă sau că îți va trasa mai puține sarcini. În zilele noastre, angajatorul merge pe ideea „am angajați care trebuie să facă ce le spun eu”. Din păcate așa se întâmplă în foarte multe cazuri.
Evident că nu te vei duce să te plângi și vei încerca să pasezi lucrurile pe care nu le mai poți face colegilor care ar putea să te ajute. Când nu ai această posibilitate, mergi la sursă și cere-i sfatul. Așa îl vei face să înțeleagă că pentru a obține rezultate optime de la angajați, trebuie să îi asculte, asta însemnând și că se va implica mai mult în afacerea sa. Deciziile sale vor fi rezolvarea sau soluția pe care tu o căutai.
Mereu trebuie să fii pe fază atunci când pare că îți este impus ceva și dacă nu ai nicio idee în acel moment, încearcă să vezi, să afli, de ce este important acel lucru. În timp ce tu îți faci cercetarea, pe parcurs îți vei da seama și de soluție.
Cel mai bine însă, atunci când chiar nu îți pică fisa… mai bine taci și uită-te în jur la cum procedează colegii tăi care crezi că se află în aceeași situație. Uneori „tăcerea e de aur”…