Daniel Tudose, Ericsson România: Nu există un model ideal de lucru. Fiecare companie își caută propriul echilibru | CEO + HR Roundtable

Ericsson România, parte a gigantului global în domeniul soluțiilor de conectivitate, promovează un model de lucru flexibil și echilibrat. Cei aproximativ 2.000 de angajați lucrează în prezent într-un regim hibrid – două zile la birou și trei de la distanță –, însă compania analizează posibilitatea unei ajustări începând din octombrie.
„Ne propunem să trecem la un program cu 60% prezență fizică, adică trei zile la birou și două de acasă, începând cu finalul trimestrului al treilea din acest an”, spune Daniel Tudose, Country Manager, Ericsson România.
Pentru Ericsson, munca hibridă nu este doar o tendință, ci o strategie bine gândită care combină avantajele lucrului de la distanță – ideal pentru sarcini ce necesită concentrare – cu beneficiile interacțiunii față în față, care stimulează colaborarea, inovația și cultura organizațională.
„Nu există o soluție universal valabilă. Cea mai bună abordare este găsirea unui echilibru care să susțină atât productivitatea individuală, cât și spiritul de echipă. Avem o flexibilitate destul de mare în ceea ce privește alegerea zilelor de prezență la birou, orele de început și de final ale programului, pauzele de masă etc”, subliniază Tudose.
El a fost unul dintre speakerii evenimentului ”𝗖𝗘𝗢+𝗛𝗥 𝗥𝗼𝘂𝗻𝗱𝘁𝗮𝗯𝗹𝗲”, pe tema ”Munca în ritmul angajatului, între realitate și utopie. Cum gestionează angajatorii dilema flexibilității muncii”, organizat de Revista CARIERE în luna iunie, la București, în parteneriat cu Up România. Evenimentul a avut loc la sediul Orange România.
Într-un domeniu competitiv, cum este cel al tehnologiei, soluțiile propuse de Ericsson sunt extrem de complexe, ceea ce implică și un ciclu lung de vânzare. În plus, clienții companiei sunt organizații mari, cu structuri complicate și ecosisteme extinse, care trebuie gestionate eficient pentru ca un proces de vânzare să se încheie cu succes. În acest context, inteligența emoțională devine adesea acel factor esențial care face diferența.
„Ne ajută să înțelegem mai bine nevoile clienților și să construim relații de calitate, indiferent de rezultatul final al unei vânzări”, spune șeful Ericsson România.
La nivel intern, compania promovează activ soft skills-urile, pe care le consideră esențiale atât pentru angajare, cât și pentru avansarea în carieră. „Angajăm pentru potențial, nu doar pentru competențe tehnice. Soft skills-urile, combinate cu o atitudine potrivită, fac diferența”, subliniază Daniel Tudose.
Din 2024, Ericsson a introdus o schimbare semnificativă în evaluarea performanței angajaților, punând accent nu doar pe rezultate, ci și pe modul în care acestea sunt obținute. „Comportamentele de leadership și impactul asupra echipei sunt cel puțin la fel de importante ca rezultatele de business”.
Ca o companie cu rădăcini suedeze, Ericsson pune un accent deosebit pe wellbeing. Cultura organizațională încurajează exprimarea deschisă a preocupărilor, fie prin canale informale, cum ar fi sesiunile „breakfast meeting”, fie prin sondaje anuale care analizează în detaliu starea de bine a angajaților. Rezultatele acestor sondaje sunt strâns legate de performanța liderilor, care sunt responsabili pentru implementarea îmbunătățirilor necesare.
Speakerii celei de-a cincea ediții a evenimentului 𝗖𝗘𝗢+𝗛𝗥 au fost: Elena Pap, Director Europa, Up Group și Anca Decu, People & Culture Director, Up România; Luiza Müller, HR Director, Orange România; Daniel Tudose, Country Manager și Ioana Neacșu, Head of People, Ericsson România; Andreea Maria Miron, EMEA People & Culture Director și Eliza Irimia, EMEA CFO, Stefanini; Monalisa Ungureanu, CEO și Mirela Mateiași, HR Director, Agrii.
Foto: Daniel Tudose