De ce nu e bine să „arzi podurile” în urma ta în afaceri
Angajații
Majoritatea dintre noi ne revedem cu foștii colegi sau angajați, mai ales dacă aceștia rămân în aceeași arie de activitate ca și noi. Să presupunem că fostul tău angajat ajunge șef de achiziții la cel mai important client al tau și atunci modul în care ați ales să încheiați relațiile profesionale ar putea avea efecte pozitive sau negative asupra firmei tale. Și să nu scăpăm din vedere varianta în care un fost angajat, pe care tu l-ai concediat, ajunge să fie șeful tău. Așa că este foarte important ca încetarea relațiilor de business să aibă loc într-un mod amiabil, ne sfătuiesc cei de la CBSNews.
Clienții
Bineînțeles că, mai devreme sau mai târziu, o parte dintre clienții noștri nu ne vor mai cumpăra produsele. În cazul în care, în ciuda tuturor eforturilor de a îi păstra, aceștia totuși decid să nu mai apeleze la produsele firmei, cei mai bun lucru pe care îl putem face este să îî supărăm cât mai puțin. Aceștia ar putea să se întoarcă sau nu, dar ceea ce nu ne dorim este un client supărat care să își exprime nemulțumirea apropiaților sau, mai rău, pe rețelele sociale, o astfel de mutare putând avea efecte nocive asupra imaginii companiei.
Furnizorii
Furnizorii pot acoperi o arie foarte largă, de la companii locale care te aprovizionează cu articole consumabile până la cele care îți oferă materia primă necesară funcționării optime a afacerii tale. Așadar, și modul în care o gestionare proastă a relației cu aceștia poate avea un impact mai ridicat sau mai scăzut asupra businessului. Chiar dacă unele companii pot fi mai ușor de înlocuit decât altele, ar fi bine să rămâi în relații bune cu foștii tăi furnizori, deoarece nu se știe niciodată când vei avea nevoie de cineva sau de produsele oferite de o anumită companie. Și nu uita, o reclamă proastă făcută de un fost furnizor îți poate afecta șansele de a atrage alţi potențiali furnizori.