Trei pași simpli care te transformă în cea mai productivă persoană din birou
Jurnalista a analizat un studiu despre „exploatarea realităţii“ coordonat de Ben Waber, de la Sociometric Solutions, care demonstrează că există câteva metode foarte simple să ne îmbunătăţim productivitatea la birou cu până la 25%.
Waber spune că dacă mergeţi la un CEO şi îl întrebaţi cum crede că ar putea să crească performanţele echipelor sale, acesta va răspunde că trebuie să reorgenizeze toate departamentele. Se pare însă că există şi alte metode şi toate se bazează pe interacţiunea dintre angajaţi.
1. Potrivit studiului, cei care servesc masa de prânz alături de mai mulţi colegi sunt mai productivi decât cei care iau masa singuri. Motivul este unul foarte simplu: aceştia dispun de o reţea socială mai mare şi ştiu la ce lucrează colegii lor. Şi, desigur, colegii lor ştiu la ce lucrează ei şi mai ştiu unde pot merge în cazul în care au o problemă. Cei care stau la masă singuri sau cu puţini colegi au o reţea mai mică la care pot apela.
2. Companiile trebuie să folosească anumite spaţii la locul de muncă pe care angajaţii să le folosească pentru întâlniri informale. Waber spune că există companii care nu cred că acest lucru este important, însă cei care sunt izolaţi în birouri comunică foarte puţin cu colegii lor. De asemenea, Waber mai spune că orice companie ar trebui să îşi reunească grupurile de oameni a căror activitate este în strânsă legătură.
3. Reduceţi email-urile
Comunicare prin e-mail nu este atât de eficientă, spune Waber. „ Oamenii cred că dacă se află în faţa unui computer e cam acelaşi lucru cu o întâlnire faţă în faţă. Este o greşeală“, mai spune sociologul.