Consultanţă pentru viitor: strategie de business, IT şi soluţii de sustenabilitate
BearingPoint este o firmă de consultanţă care oferă soluţii de management şi IT pentru clienţii care vor să se adapteze cerinţelor pieţei actuale, în continuă transformare. Christian Gurny, Managing Director BearingPoint România, vorbeşte despre inovaţie, despre instrumentele folosite de BearingPoint şi cum le-au ajutat acestea pe clienţii lor.
Care sunt domeniile în care oferiţi consultanţă?
BearingPoint este o firmă de consultanţă în afaceri care combină consultanţa strategică de business și conformitate cu tehnologiile IT. Oferim clienţilor competențele noastre de management, dar şi expertiza tehnică aplicată pe industria lor. Avem șase divizii care se concentrează pe: strategia şi transformarea afacerii (inclusiv sustenabilitate); lanţul logistic; finanțe, risc și conformitate; domeniul digital și managementul clienților; consultanţă IT şi consultanţă bazată pe produsele BearingPoint. Soluţiile noastre oferă avantaj competitiv în domenii precum cel analitic, raportare și contabilitate, emisiile de carbon din lanțul logistic sau raportarea statutară conform standardelor Basel II/III, Solvency II.
Pentru ce companii oferiţi consultanţă?
Clienţii noştri sunt companii din topul Fortune 500 sau EuroStoxx 50, firme mari din Europa şi organizaţii guvernamentale europene. Ei provin din diferite industrii: auto, comunicaţii, media & divertisment, comerţul cu bunuri de larg consum, echipamente industriale şi de producţie, industria chimică şi farmaceutică, resurse şi utilităţi, domeniul bancar şi pieţe de capital, asigurări, domeniul guvernamental şi de apărare, domeniu medical şi social, poştă şi transporturi.
Care sunt solicitările cele mai frecvente?
Clienţii noştri solicită o gamă diversă de produse şi servicii, începând cu cele legate de strategia de business, până la produse şi servicii care se concentrează exclusiv pe tehnologiile IT.
Adesea clienţii au nevoie de sincronizarea nevoilor IT cu cerințele de business. Trebuie să ne asigurăm că sistemele şi procesele lor funcţionează bine şi să le schimbăm sistemele IT dacă este nevoie. Furnizăm consultanţă IT la toate nivelurile.
Când vine vorba despre managementul lanţului logistic, companiile trebuie să găsească echilibrul între eficienţă şi nivelul de servicii cerute de clienți (viteza de reacţie, nivelul de încredere şi flexibilitate). Noi îi sprijinim clienţii în optimizarea resurselor lor (capacitate de manufacturare, de distribuţie, nivelul de inventar).
Primim frecvent și solicitări legate de domeniul financiar, risc și conformitate.
Deseori implementăm module SAP de analiză financiară și cost control pentru eficientizarea și armonizarea sistemelor la nivel global și în vederea optimizării costurilor. În contextul ultimei crize financiare, reglementările europene şi naţionale la care trebuie să se conformeze instituţiile financiare au devenit mai riguroase. De aceea am dezvoltat platforma ABACUS, creată special pentru bănci şi asiguratori, care să îi ajute la îndeplinirea obligaţiilor statutare de raportare (Basel II/III, Solvency II). Se aşteaptă ca în următorii ani să fie adoptate şi alte reglementări în România, iar noi vom putea oferi instituţiilor financiare un instrument unic, standardizat, care să conducă la eficientizarea costurilor totale de deţinere.
Care sunt din punctul dvs. de vedere provocările acestui an în domeniul consultanţei?
După părerea mea două dintre cele mai mari provocări sunt: recrutarea celor mai buni specialişti într-un mediu de afaceri dinamic şi, datorită creşterii solicitărilor de la clienţi, păstrarea unor standarde ridicate, deoarece eu consider că pot supravieţui doar companiile care oferă servicii profesioniste şi o abordare completă, combinând serviciile de business cu cele tehnologice.
Se vorbeşte de ceva timp despre sustenabilitate. Cum fac faţă companiile?
Companiile se mişcă de la un prim stadiu – comunicare pură și politici de „greenwashing”, la al doilea – realizarea de reducere de costuri, iar acum, cele mai evoluate implementează planuri de sustenabilitate.
BearingPoint dezvoltă constant instrumente şi servicii inovative pentru a-i sprijini pe clienţi să facă faţă acestor solicitări de sustenabilitate. Emisiile de gaz cu efect de seră din transport şi logistică au crescut cu 30% în ultimii 20 de ani, în timp ce în toate celelalte sectoare ele au scăzut. Pornind de la filosofia „Nu poți administra ce nu măsori”, BearingPoint a creat LogEC, un software ce permite companiilor să-şi analizeze amprentele de carbon şi energie pentru a putea planifica, evalua şi controla iniţiativele de reducere a emisiilor. De exemplu, ajută liniile aeriene să beneficieze de tranzacționarea certificatelor verzi şi permite companiilor să simuleze obiective realiste de reducere a emisiilor. Datorită arhitecturii sale, LogEC poate fi integrat perfect în sistemele de management ale lanţului logistic al transportatorilor și al furnizorilor.
Afacerile sunt într-o continuă schimbare. Ce pot face companiile pentru a se adapta?
Multe companii au capacităţi limitate „in-house”, având dificultăți în a menține operațiunile funcționale, concomitent cu adaptarea la noi trenduri şi la aşteptările clienţilor. Din experienţa mea, acesta este un conflict care poate fi rezolvat doar de către parteneri externi ca noi, specializați în realizarea schimbărilor sustenabile.
Ce aduce nou compania dvs.?
Am dezvoltat un număr de soluţii inovative ca ABACUS şi LogEC, menţionate mai înainte. În afară de acestea, una dintre cele mai interesante este Hypercube, o soluţie inteligentă, bazată pe o tehnologie revoluţionară care analizează un număr impresionant de date într-o modalitate nouă. Hypercube îmbunătăţeşte considerabil modul de luare a deciziilor într-un mediu în care cantitatea de date creşte exponenţial. Acest instrument analizează multiple variabile, descoperă tipare și explică fenomene. Hypercube are aplicabilităţi numeroase: poate fi folosit în studii de piaţă, în analiza comportamentului consumatorului, în studii clinice, în depistarea fraudelor, în managementul riscului etc.
Ce rezultate au avut companiile cu care aţi colaborat?
Sunt multe exemple demne de menţionat. Am contribuit la implementarea unei soluţii de managementul relaţiei cu clienții pentru 20.000 de utilizatori în 135 de ţări, pentru o companie multinaţională de distribuţie de electricitate. Acest lucru a condus la reducerea cu 50% a timpului de rezolvare a problemelor. Am acordat asistenţă unui consiliu local la selectarea şi implementarea unui sistem electronic de fişe a pacienţilor. Numărul de fişe incomplete a fost redus cu 50% şi s-au eliminat 60.000 de ore de lucru. Am ajutat o bancă de investiţii să-şi reînnoiască sistemul IT de asigurări de viaţă. Rezultatul: economii de 20 milioane de euro.
Articol preluat din Revista Cariere de noiembrie. Pentru detalii legate de abonare, click aici