Dragoș Petrescu, CEO City Grill: Fără o cultură a respectului NU ne putem dezvolta
Din ce în ce mai rar, dar încă mai există respect și, de fiecare dată când îl întâlnim, indiferent de forma pe care o ia, ne simțim parte a ceva mai normal, fie că vorbim de lumea în care trăim, de țara în care locuim sau de compania în care lucrăm.
Dragoș Petrescu, CEO City Grill, a explicat pentru revista CARIERE că este greu de definit lumea de astăzi din punct de vedere al respectului dintre oameni pentru că avem de „surmontat 50 de ani de respect modificat filosofic de către comuniști”. „Ne va mai lua încă vreo câteva decenii” ca să facem asta, crede Dragoș Petrescu.
Citește și Antreprenorii, către Guvern: NU vă atingeti de cota unică și păstrați CAS redusă
Dar ce înseamnă respectul și cum se manifestă lipsa lui într-o companie? Care sunt efectele lui și cum reușesc executivii din România să promoveze o cultură organizațională a respectului?
Respectul este un sentiment necesar într-o organizație puternică. Dar respectul este la fel de important în business cum este și în plan personal și familial. „Respectul față de cei din jurul nostru, familie și apropiați, este un element de bază”, subliniază Dragoș Petrescu.
L-am întrebat pe CEO-ul City Grill cum reușește să promoveze o cultură a respectului în compania pe care o conduce: „În primul rând, prin stabilirea sistemului de valori la care ne raportăm. Apoi, prin implementarea lui în cadrul echipei, dar şi în modul de tratament oferit clientului. Printr-o disciplină de fier reuşim să impunem respectul. Respect faţă de talente, faţă de efort, faţă de bunătate, faţă de greutățile prin care trecem zi de zi”.
Dragoș Petrescu spune despre compania pe care o conduce că este una corectă, cu o cultură de companie solidă. Asta pentru că a reușit să promoveze respectul, puterea de muncă, cinstea, loialitatea, progresul și încrederea. Aceste valori sunt valabile atât pentru întreaga echipă pe care o conduce, cât și pentru clienți.
Citește și ADN-ul antreprenorului modern de succes, radiografiat la Bucureşti Business Days
Care este efectul pe care îl are pentru o companie o echipă în care oamenii se respectă între ei? „Efectul este uluitor. Echipa este mai stabilă, mai dornică de pregătire și de progres. Într-un cuvânt, mai puternică și mai eficientă”, punctează CEO-ul City Grill.
Totodată, Dragoș Petrescu este de părere că diferența dintre un business în care există respect în interiorul companiiei și unul în care respectul lipsește cu desăvârșire este una critică. „O companie fără o cultură a respectului bine fundamentată nu are şanse să treacă în stadiul doi de dezvoltare, deci nu prinde viaţă pe termen mediu şi lung”, conchide CEO-ul City Grill.