Studiu: Liderii empatici cresc productivitatea angajaților

Liderii care își tratează echipele cu empatie și se preocupă de bunăstarea angajaților au un impact pozitiv asupra productivității acestora, potrivit unui studiu realizat de Durham University și Athens University.
Cercetătorii au descoperit că managerii care oferă structură, claritate și sprijin emoțional echipelor lor contribuie la o performanță mai bună a angajaților care lucrează remote sau în sistem hibrid.
Leadershipul care poate reduce performanța
Pe măsură ce tot mai mulți angajatori cer revenirea la birou, cercetătorii sugerează că problemele de productivitate nu sunt cauzate de munca de acasă, ci de lipsa unui leadership eficient.
În prezent, 44% dintre angajații din Marea Britanie, de exemplu, lucrează într-o formă de muncă remote, iar echilibrul dintre lucrul la birou și cel la distanță s-a stabilizat. Cu toate acestea, managerii care nu reușesc să creeze o conexiune cu echipele lor riscă să piardă din eficiența angajaților.
Cercetătorii au analizat impactul psihologic al distanței dintre manageri și angajații remote, studiu în care s-au concentrat pe trei comportamente de leadership:
- Crearea unei structuri clare pentru angajați
- Oferirea de sprijin emoțional și empatie
- Comunicarea eficientă a viziunii și obiectivelor
Studiul a fost realizat pe baza a două seturi de date: o analiză a 300 de angajați remote și una a 200 de angajați care lucrează în regim hibrid. Participanții au fost întrebați despre interacțiunile lor cu managerii, stilurile de leadership și impactul acestora asupra performanței.
Liderii care motivează angajații
Rezultatele studiului citat de responsesource.com arată că angajații care percep managerii drept implicați și empatici au o performanță mai bună și gestionează mai eficient sarcinile. Liderii care comunică clar obiectivele și arată interes pentru echipele lor creează un mediu de lucru în care angajații se simt mai motivați și mai implicați.
Totuși, cercetătorii au observat și un efect secundar interesant: angajații care au lideri empatici tind să aibă comportamente cum ar fi navigarea pe rețelele sociale sau vizionarea de conținut TV în timpul programului. Cu toate acestea, performanța generală a acestor angajați a fost mai ridicată decât a celor conduși de manageri mai distanți emoțional.
CITEȘTE ȘI: Cum să obții un pachet de beneficii mai bun chiar și atunci când salariul nu crește
Foto: ID 85836900 © Ronstik | Dreamstime.com