Urmează CEO + HR Roundtable București. Cum recompensează liderii de la Citibank efortul angajaților

Pe 18 septembrie 2025, la Courtyard by Marriott Bucharest Floreasca, Revista CARIERE organizează evenimentul CEO + HR Roundtable – „Cum recompensează liderii efortul angajaților atunci când toată lumea pare ușor de înlocuit”. Întâlnirea aduce împreună lideri de business și de resurse umane care vor discuta despre cultura recunoașterii, valoarea reală a angajaților, impactul tehnologiei și despre felul în care companiile pot să creeze loialitate și sens într-un mediu profesional tot mai volatil.
Am stat de vorbă cu Samir Karia, CEO Citibank România, și cu Liliana Avram, Director Resurse Umane, Citibank România, pentru a înțelege cum privesc ei, din pozițiile lor de lideri, provocarea de recompensare corectă a efortului angajaților.
Ce fel de efort merită recunoaștere?
Pentru Samir Karia, definirea clară a ceea ce înseamnă un efort demn de recunoaștere este punctul de plecare al oricărei strategii de recompensare: „La Citi evaluăm și recompensăm atât CE realizează angajații noștri, cât și CUM o fac. Sistemul nostru de recompensare este fundamental legat de contribuțiile unui angajat la atingerea obiectivelor sale, care sunt stabilite în mod formal în fiecare an. Aceste obiective sunt aliniate strategic cu cei trei piloni principali ai strategiei noastre globale: rezultate pentru clienți și companie, performanța financiară și managementul riscurilor”.
De altfel, Samir subliniază importanța modului în care oamenii își îndeplinesc responsabilitățile și felul în care se raportează la valorile companiei. „Aceste principii de leadership nu sunt doar aspiraționale; ele sunt parte integrantă a evaluărilor de performanță și determină tipul de efort care este cu adevărat recunoscut și recompensat la Citi. Combinația dintre rezultate cu impact și aderarea la valorile noastre fundamentale definește efortul care merită a fi recompensat în cadrul Citi”, explică el.
Recunoașterea dincolo de bonusuri
Dacă pentru Samir Karia dimensiunea performanței și a valorilor merge mână în mână, Liliana Avram atrage atenția că, dincolo de componenta financiară, există numeroase alte forme de recunoaștere care contează pentru angajați. „Recunoaștem că, deși recompensele financiare sunt importante, o abordare holistică în ceea ce privește recompensarea angajaților este crucială pentru a stimula implicarea, motivația și un mediu de lucru pozitiv. Sunt mai multe forme de recunoaștere care funcționează pentru angajații noștri. În primul rând, este vorba despre feedback pozitiv și apreciere. Colegii noștri apreciază când le sunt validate contribuțiile, spre exemplu când un manager sau un coleg face vizibil impactul pozitiv al muncii lor”.
În plus, dezvoltarea profesională și oportunitățile de creștere joacă un rol esențial. „Citi este cunoscută pentru oportunitățile sale de mobilitate globală și ne uităm cum putem sprijini angajații să acceseze roluri internaționale, dacă acest lucru este în concordanță cu planurile lor de dezvoltare. Când vine vorba de dezvoltare, Citi implementează un model 70:20:10 între Experiență, Expunere și Educație”, afirmă ea.
Echilibru între individ și echipă
Tot Liliana Avram explică și cum reușesc să mențină echilibrul între recompensele individuale și cele colective, un aspect sensibil care, de multe ori, poate genera percepții de favoritism: „La Citi, abordarea noastră privind recompensarea are în vedere atât excelența individuală, cât și succesul echipei, înțelegând că ambele sunt cruciale pentru atingerea obiectivelor noastre strategice. Facem diferența între recompensele individuale și cele la nivel de echipă prin mecanisme și criterii distincte. În același timp, implementăm măsuri solide pentru a asigura echitatea și a evita orice percepție de favoritism”, spune directorul de resurse umane.
Există însă și momente când recompensarea nu poate fi imediată, iar atunci intervine un alt tip de leadership. Samir Karia detaliază: „Ne străduim să recunoaștem și să recompensăm efortul excepțional în timp util. Cu toate acestea, pot exista situații – din motive bugetare, structurale sau strategice – când recompensele financiare imediate sau promovările pot să nu fie fezabile. În astfel de cazuri, abordarea noastră se mută către forme alternative de recunoaștere și sprijin, pentru că ne dorim ca angajații să se simtă în continuare valorizați, motivați și implicați”.
Fidelizarea angajaților în era „mobilității”
Când discuția a ajuns la fidelizarea angajaților într-o lume în care loialitatea profesională nu mai arată ca odinioară, Samir Karia a sintetizat clar provocarea: „Cred că retenția unui angajat astăzi înseamnă construirea unei relații bazate pe valoare reciprocă: compania oferă o platformă pentru creștere, sens și bunăstare, iar angajatul alege să ofere la schimb talentul, angajamentul și performanța sa. Retenția unui angajat astăzi înseamnă mult mai mult decât a ne asigura că nu demisionează. Într-un peisaj profesional în care loialitatea față de companie a evoluat în mare măsură, retenția semnifică acum cultivarea unui mediu în care oamenii aleg activ să contribuie cu cea mai bună versiune a lor”.
Discuția cu cei doi lideri Citibank a arătat clar cât de complex este astăzi rolul recunoașterii și recompensării în organizații. Nu mai vorbim doar despre salarii și bonusuri, ci despre cultură, valori, autonomie, echitate și apartenență.
Speakerii evenimentului CEO + HR Roundtable București
CEO+HR Roundtable București este organizat în parteneriat cu WU Executive Academy.
În cadrul dezbaterilor, vor răspunde, într-un dialog în limba engleză moderat de Ionuț Tarcea, Managing Partner Revista CARIERE & trainer Ascendis, următoarele echipe CEO + HR:
- Samir Karia, CEO și Liliana Avram, Director Resurse Umane, Citibank
- Marina Vernetti, Chief Operating Officer Europa, Marea Britanie și Africa și Dana Gheorghe, EMEA HR Leader, Genpact
- Marcello Longhi, Vice President & General Manager și Iulia Chapuis, People & Organization Director, Novo Nordisk
Evenimentul reunește directori generali, lideri de HR, absolvenți și potențiali studenți EMBA și promite o dezbatere intensă despre redefinirea leadershipului în 2025.
Foto: Citibank