Cum să devii un manager bun
Potrivit lui, orice firmă se bizuie pe calitatea oamenilor din interiorul ei. Nu contează cât de bun e produsul tău sau cât de mare îţi e bugetul de marketing, dacă nu ai o echipă motivată, vei da de greu mai devreme sau mai târziu. Succesul afacerii tale depinde de atitudinea oamenilor cu care lucrezi. Orice manager bun trebuie să înţeleagă ce îi pune pe oameni în mişcare şi ce îi determină să aibă succes.
Pentru multe companii de tip startup şi de firme mici, e probabil prima dată când fondatorul lor se află în poziţia de manager şi este responsabil pentru o întreagă echipă. Mulţi cred că liderii extraordinari sunt înzestraţi de la naştere cu talente în acest sens, dar Caan e convins că poţi învăţa şi dezvolta abilităţile necesare muncind din greu şi acumulând experienţă.
Indiferent că firma ta e mică sau mare, e esenţial ca tu, liderul, să fii abordabil şi disponibil pentru cei pe are îi conduci. Caan afirmă că la toate firmele pe care le-a condus a luat decizia bine cântărită de a nu se afla într-un birou aflat la un alt etaj sau într-o parte separată a clădirii. El rămânea mereu la acelaşi etaj cu restul angajaţilor, ca aceştia să ştie că pot veni la el cu orice întrebare. E esenţial ca ei să ştie că părerile şi ideile lor sunt luate în considerare şi apreciate. În timpul şedinţelor, Caan le cerea direct să-şi spună părerea despre ce se discută. Dacă angajaţii ştiu că îi vei asculta, asta îi face să respecte poziţia ta de manager.
Dincolo de faptul că trebuie să fii considerat abordabil, angajaţii trebuie să ştie că eşti sincer şi deschis cu ei. Comunicarea nu trebuie să fie univocă. Angajaţii tăi trebuie să aibă încredere în tine, altfel nu îţi vor fi loiali. Vor exista momente când trebui să iei decizii care nu vor fi pe placul tuturor, dar ai mai multe şanse ca angajaţii să te sprijine dacă îi ajuţi să înţeleagă de ce ai luat aceste decizii. În calitate de manager, e important să le arăţi angajaţilor că îi iei în considerare.
Andy Stephenson, care a fost susţinut de Start Up Loans, a încercat să integreze comunicarea deschisă în compania lui, Weekend Box, care a fost lansată în iulie 2013. Andy nu mai fusese niciodată manager, dar acum manageriază doi angajaţi full-time şi unul part-time. De la bun început, Andy şi-a dorit implementarea unei culturi a comunicării. A avut grijă ca viziunea lui asupra companiei să le fie limpede angajaţilor, la fel ca dificultăţile pe care le-ar putea întâmpina firma. Când era cazul să se implementeze ceva nou, chestiunea era discutată şi ideile angajaţilor erau bine venite. Asta l-a ajutat să aibă o echipă loială, ai cărei membri au încredere unii în alţii.
Angajaţii sunt dispuşi să fie flexibili la nevoie şi înţeleg că reprezintă un atuu de valoare al companiei.
Parte din succesul unui manager se datorează capacităţii lui de a cunoaşte punctele lui forte la fel de bine ca pe ale echipei pe care o conduce. Oricât de greu ţi-ar fi să ai încredere în ceilalţi, e esenţial ca toţi din echipa ta să-şi valorifice întregul potenţial în funcţia pe le-o aloci. Pe măsură ce Weekend Box se dezvolta, Andy a înţeles că trebuie să împartă cantitatea de muncă pentru ca firma să se dezvolte. Analizând punctele lui forte şi pe cele ale echipei, Andy le-a delegat noi responsabilităţi angajaţilor lor şi le-a modificat rolurile în funcţie de direcţia în care se îndrepta compania.
În fiecare organizaţie trebuie să existe un factor-cheie de decizie: cineva care asimilează opiniile angajaţilor-cheie ai organizaţiei, dar ia marile decizii şi şi le asumă. Cu toate acestea, să-ţi apreciezi angajaţii, să le asculţi opiniile, să fii deschis cu ei şi să te asiguri că ştii punctele tale forte şi pe ale lor asigură succesul companiei tale pe termen lung.