Zece activităţi care te transformă într-un manager eficient
Toţi ne dorim ca lucrurile să meargă perfect în cadrul companiei în care lucrăm, atât managementul cât şi angajaţii să îşi facă treaba corespunzător, astfel încât toată lumea să fie fericită. Deşi acest ideal de perfecţiune nu poate fi atins, există şi exemple de companii unde managementul reuşeste să facă o treabă suficient de bună încât angajaţii să fie mulţumiţi, chiar dacă sunt împinşi uneori să îşi depăşească limitele în încercarea de a rezolva problemele pe care le întâmpină la locul de muncă.
Cum reuşesc managerii să fie eficienţi chiar şi in acest climat economic instabil? Cei de la CBSNews au o scurtă listă cu acţiunile pe care managerii eficienţi le întreprind sau ar trebui să le întreprindă pentru a-şi motiva echipele pe care le au în subordine şi pentru a obţine rezultatele dorite:
- Îşi ajută compania să atingă obiectivele strategice şi operaţionale prin decizii mici de business şi printr-o conducere eficientă a echipei.
- Îşi încredinţează angajaţii cu atât de multe responsabilităţi cu cât le permit capabilităţile acestora şi îi consideră responsabili doar pentru aceste activităţi.
- Se comportă natural şi arată empatie, chiar şi atunci când angajaţii se poartă ca nişte copii răsfăţaţi.
- Pune la dispoziţia angajaţilor uneltele şi trainingurile necesare şi le oferă suportul de care aceştia au nevoie pentru a atinge obiective provocatoare, dar realizabile.
- Promovează o atitudine de client service în raport cu clienţii şi părţile interesate, punând în aplicare ceea ce spune şi conducând prin puterea exemplului.
- Scoate în evidenţă realizările echipei şi ia asupra lui toată vina în cazul eşecurilor.
- Oferă feedback autentic, atât pozitiv cât şi negativ, angajaţilor, colegilor şi managemetului, cerând acelaşi lucru de la ei.
- Muncesc din greu şi se implică în rezolvarea diverselor probleme atunci când este necesar. Dacă nu fac asta, nu se pot aştepta ca altcineva să facă acest lucru.
- Nu îşi compromit principiile etice şi nu merg pe ideea că scopul scuză mijloacele.
- Reuşeste să găsească un echilibru între a oferi protecţie angajaţilor în faţa unui management disfuncţional şi comunicarea de evenimente care i-ar putea afecta.
Cei mai buni manageri creează un mediu de lucru în care angajaţii au parte de provocări, dau ce au mai bun din ei şi sunt responsabili pentru îndeplinirea angajamentelor asumate. Şi, cel mai important lucru, angajaţii sunt elementul primordial în mulţumirea clienţilor şi a acţionarilor.